Οι κώνοι, ο Κόνων και το κώνειο

0

Οι κώνοι, ο Κόνων και το κώνειο

Κάκια -Σε αυτή την ηλικία που είμαι σκέφτομαι πολύ συχνά για ποιό λόγο άραγε, τότε που πηγαίναμε

σχολείο, στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών όπου μαθαίναμε τη γλώσσα, μάς έδιναν αποκλειστικά

κείμενα απεχθή· αναφορικά με πολέμους, και μόνο πολέμους. Με έχει προβληματίσει πολύ· και τότε

με προβλημάτιζε, αλλά τουλάχιστον τότε, επειδή σαν παιδί δεν είχα διαβάσει αρχαία ελληνική

φιλοσοφία, δεν ήξερα τί έχανα… Και μες στη φαντασία μου, νόμιζα ότι και αυτή η τελευταία, θα ήταν

κάτι δύσκολο, δυσνόητο. Ενώ δεν είναι. Φτάνει να την παρακολουθείς και να μην αφήνεις το βιβλίο

και το συνεχίζεις μετά από καιρό…Οι πόλεμοι, είναι κάτι το άγριο, το σιχαμένο, το παράλογο. Γιατί το

έκαναν λοιπόν; Μήπως για να καλλιεργούν στην ανθρώπινη ψυχή τέτοια αισθήματα; Μάλιστα δε, τα

έδιναν σε εφήβους, 12, 15, 16 χρονών, τα πιο πολλά παιδιά ήταν κορίτσια, που ίσως είναι πιο λεπτά

από τα αγόρια. Αναρωτιέμαι λοιπόν, υπάρχουν τόσα υπέροχα κείμενα όπως ο Κρατύλος, το Συμπόσιο,

ο Κρίτων, η Απολογία, όσον αφορά τον Πλάτωνα δηλαδή. Κείμενα φοβερά ελκυστικά, που θα

βόηθαγαν κιόλας να μάθουν τη γλώσσα με άλλο πάθος. Με πιο εύκολο, τρόπο, μπορείς να πεις. Θα

βοηθούσαν αυτά τα κείμενα να φτιάξουν τα παιδιά, και έναν πιο ισχυρό ψυχικό κόσμο. Μην ξεχνάμε,

ότι δεν έχουν όλα τα παιδιά το θείο δώρο, να έχουν άψογους γονείς. Το σχολείο, θεωρώ ότι θα έπρεπε

να είναι μέτοχος στην αναρτοφή τους. Καλοί οι κώνοι, τα τετράγωνα και οι κύκλοι, αλλά αυτά, δεν

φτάνουν…

Γιατί λοιπόν δεν έδιναν στα παιδιά τον Κρατύλο αντί για τους πολέμους; Δεν θάταν υπέροχο και

συνάμα και διασκεδαστικό, να διαβάζουν για την ανάλυση κάθε λεξούλας; Και είναι και τόσο

χιουμοριστικά γραμμένο ! Θα μάθαιναν έτσι, με πόση σοφία θεωρούσε ο Σωκράτης και οι μαθητές του

ότι είχαν φτιαχτεί οι λέξεις,όπως το νερό, παράδειγμα, το ύδωρ, όπου θεωρούσαν ότι το γράμμα΄ ρ΄

εκφράζει την ροή, την κίνηση, γι αυτό και επιλέχτηκε να φτιαχτεί αυτή οι λέξη και όσες άλλες θέλουν

να δείξουν κίνηση, ροή. Σού λέει, ότι το γράμμα ΄λ΄ εκφράζει κάτι το λιπαρό, κάτι το γλιστερό (σαν

ήχος), και σού δίνει πολλά παραδείγματα τέτοιων λέξεων, οι οποίες δεν ήταν τυχαίο ότι φτιάχτηκαν

έτσι όπως φτιάχτηκαν. Στην πραγματικότητα, οι ήχοι αυτοί, των λέξεων, μουσική είναι.

 

Αρετή – Αμ΄δεν είναι μόνον αυτό, όσον αφορά το θέμα τών αρχαίων ελληνικών που είπες. Είναι κάτι

χειρότερο.

 

Κάκια – Δηλαδή;

 

Αρετή – Αυτό το κάνουν επειδή δεν θέλουν ο κόσμος να μάθει να σκέφτεται. Διότι η διδαχή τών

αρχαίων Ελλήνων, πολύ περισσότερο τού Πλάτωνα, ήτανε να μάθει ο άνθρωπος πώς να σκέφτεται, και

να λειτουργεί το λογικό κομμάτι του περισσότερο από το συναίσθημά του και το ένστικτό του. Ενώ το

εκπαιδευτικό σύστημα και όλη η κοινωνία προσπαθεί με κάθε τρόπο να μήν λειτουργεί λογικά ο

άνθρωπος.

 

Κάκια – Το γνωρίζω …

 

Αρετή – Προσπαθεί λοιπόν να τον χειραγωγεί και να τον έχει υποχείριο ώστε οι εξουσίες να κάνουν ό,τι

θέλουνε. Νάναι οι άνθρωποι σαν σκλάβοι. Σα δούλοι. Να μην σκέφτονται.

 

Κάκια – Δεν μπορεί να είναι τυχαίο, ότι δεν δίδασκαν αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Δεν μπορεί όλο

αυτό το μεγαλείο, να είναι τυχαίο που δεν το φύτεψαν στις νεαρές ψυχές.

 

Αρετή – Φυσικά και δεν είναι τυχαίο. Εξ άλλου, για το θέμα τής εκπαίδευσης, αποφασίζει η C.I.A, ο

σύλλογος βιομηχάνων, το υπουργείο παιδείας με διάφορους σπουδαίους ανθρώπους που έχει, και

διάφοροι εκπαιδευτικοί απ΄το χώρο τών δασκάλων, που κι αυτών η νοημοσύνη στις περισσότερες

περιπτώσεις είναι ένα δράμα. Διότι, αν μάθουν όπως είπες όλα αυτά τα βιβλία, τους αρχαίους

φιλόσοφους, και κύρια τον Πλάτωνα, την ουσία όσων έλεγε, δηλαδή, αν μάθαιναν ότι με την μέθοδο

τής ανάλυσης ενός θέματος και την διχοτόμιση τών εννοιών, ότι ψάχνανε να βρούνε το αληθές και το

δίκαιο,τότε θα άλλαζε η κοινωνία. Η κοινωνία δεν επιδιώκει κάτι τέτοιο. Επιδιώκει να έχει ανθρώπους

οι οποίοι δεν σκέφτονται.

Βασικά, όλη η εκπαίδευση όσον αφορά την αρχαία σοφία και την παράδοση των Ελλήνων η οποία

αποσκοπεί στη μάθηση (γιατί φιλοσοφία είναι η μάθηση στην ουσία), την αποφεύγει. Ο λόγος είναι

ότι δεν θέλουνε να έχουν καμμιά παράδοση(συνέχεια νοητική δηλαδή, και γνώση) και γι αυτό

αποφεύγουν οποιαδήποτε πραγματική διδαχή των Ελλήνων. Το αλφάβητο τών αρχαίων Ελλήνων, ήταν

ο Ησίοδος. Ο Ησίοδος λοιπόν, γράφει όλη την μυθολογία –δηλαδή την έλεγε προφορικά και γράφτηκε

αργότερα-. Αλλά η μυθολογία τών αρχαίων Ελλήνων ήτανε λόγος για να μαθαίνουμε την ετυμολογία

τών λέξεων. Διότι όταν ξέρεις ετυμολογίες τών λέξεων, μιλάς μιά ακριβή και μιά ζωντανή γλώσσα. Και

μπορείς να μιλάς με μαθηματικό τρόπο, πλέον. Ενώ όταν μιλάς μιά γλώσσα που δεν καταλαβαίνεις από

πού προέρχεται, και τί σημαίνει ακριβώς, είναι σα να μιλάς μιά ξένη γλώσσα.

Αυτό λοιπόν που επιδίωξαν οι ξένες δυνάμεις, ή τέλος πάντων αυτοί που μάς επιβάλλουν αυτό το ξένο

σύστημα, -κάποτε το λέγαν γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα- το μόνο που επεδίωκαν ήταν να

αποκοπεί τελείως ο Έλληνας από την παράδοσή του. Και ως εκ τούτου, γίνεται ο άνθρωπος πλέον πιο

ευάλωτος. Διότι, μέσα στα νοήματα αυτά τών λέξεων, υπάρχουν επαναστατικά πράγματα. Πράγματα

που δεν συμφέρουνε την εξουσία. Την εξουσία τών ολίγων, που εκμεταλλεύεται τους πολλούς. Πρώτον

γιατί ο άνθρωπος ο αμόρφωτος είναι αποκτηνωμένος και μπορούν να τον ελέγχουν. Δεύτερον, γιατί η

παράδοση τών Ελλήνων είναι η επανάσταση η πραγματική, η διανοητική, που δεν επιτρέπει στον

άνθρωπο να γίνεται δούλος. Να γίνεται σκλάβος. Λοιπόν, αυτή την παράδοση δεν θέλαν να τη

διδάσκουνε στα σχολειά. Και ως εκ τούτου, θέλανε μιά κτηνώδη και βάρβαρη διδαχή, όπως ήταν των

εβραίων η Παλαιά Διαθήκη η οποία είναι η μυθολογία τών εβραίων, δεν έχει καμμία σχέση με

θρησκευτικά. Γιατί μαθαίνουμε πάρα πολύ καλά την ιστορία τού Ιώβ; Για μιά βάρβαρη φυλή όπου

σκότωνε ο ένας τον άλλο για ένα πρόβατο.Για να φάνε. Κάτι αγριάνθρωποι, κάτι κτήνη. Σκότωναν τον

αδελφό τους. Τη στιγμή που εμείς έχουμε μιά παράδοση μυθολογίας η οποία είναι ασύγκριτη.

Ασύγκριτου πολιτισμού, με την κτηνωδία εκείνη. Τυχαίο είναι δηλαδή, που μάς διδάσκανε την Παλαιά

Διαθήκη; Ενώ στη θέση της έχουμε την μυθολογία τού Ησίοδου την οποία αποφεύγουνε να μάς

διδάσκουνε. Και δεν βάζουνε και στην πρώτη δημοτικού ακόμη θα έλεγα, τη μυθολογία με τις ωραίες

νεράϊδες οι οποίες μάς καθοδηγούν ετυμολογικά και μαθαίνουμε τη γλώσσα μας και την ιστορία μας;

Γιατί, μέσα εκεί πέρα, είναι και η ιστορία. Και σε βάζουνε και μαθαίνεις την κτηνωδία τών εβραίων. Για

ποιό λόγο; Άρα, υπάρχει σκοπιμότητα σε αυτό.Να σε αποκτηνώσουν.

Λοιπόν, αντί να διαβάζουνε οι νέοι αυτά τα πράγματα και αντί να εμβαθύνουνε σε τέτοιες έννοιες, που

θα τους βοηθούσε στην υπόλοιπη ζωή τους να κατανοούνε, αφήνονται μέσα σε δεισιδαιμονίες, και

ανισόρροπες θεωρίες και διαβάσματα ανούσια όπως είναι ο πελοποννησιακός πόλεμος, η Παλαιά

Διαθήκη, όπως είναι η ιστορία που διδάσκονται τα παιδιά μας, η οποία δεν είναι πραγματική ιστορία.

Αλλά είναι μία ιστορία που αφορά μία τάξη συγκεκριμένη ανθρώπων, γραμμένη έτσι όπως θέλουνε,

έτσι ώστε οι μαθητές που την διαβάζουν, να μην μπορούνε να σκέφτονται ποιά είναι τα αίτια που

γίναν αυτοί οι πόλεμοι, τί συνέβη τότε στον κόσμο. Άσε που τα έβαζαν κομμάτια από εδώ και από κει,

και όταν ρωτούσες ένα παιδί κάτι για τον Πελοποννησιακό πόλεμο, δεν ήξερε να σού πει ούτε τί ήταν

ο Πελοποννησιακός πόλεμος… Πού το πας αυτό…

Διότι ο άνθρωπος που δεν ξέρει ιστορία, δεν υπάρχει. Είναι ανύπαρκτος. Είναι ένα κτήνος, ο άνθρωπος

που δεν ξέρει ιστορία. Λοιπόν, τους αφήνουνε μες στο σκοτάδι και μέσα στην αμορφωσιά. Σκοπίμως.

Για να τους κατευθύνουνε οι εξουσίες. Οι εξουσίες, οι οποίες έχουνε οικονομικά οφέλη φυσικά. Διότι, ο

αγράμματος λαός, είναι ο καλύτερος, χειραγωγούμενος λαός. Οι πλούσιοι, όλοι αυτοί, που έχουνε την

εξουσία, θέλουν να έχουνε σκλάβους. Οι σκλάβοι δεν πρέπει να ξέρουν ιστορία, να ξέρουν φιλοσοφία,

να ξέρουνε ότι έχουνε τη δυνατότητα να σκέφτονται και να βρίσκουνε το αληθές !

Σημ. Ο Κόνων ήταν δάσκαλος τού Σωκράτη, στην κιθάρα. Επειδή ο Σωκράτης είχε πάει να μάθει κιθάρα

σε μεγάλη ηλικία σε αυτόν, και υπήρχαν και άλλοι συμμαθητές τού Σωκράτη μεγάλης ηλικίας, γι αυτό,

τον Κόνωνα τον ονόμαζαν χιουμοριστικά γεροδιδάσκαλο.

 

 Το περιοδικό δεν συμφωνεί απαραίτητα με τα γραφόμενα από έκαστο αρθρογράφο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση άρθρου ή τμήματος άρθρου χωρίς την αναφορά του ονόματος του περιοδικού και του ονοματεπώνυμου ή ψευδώνυμου του αρθρογράφου.

Share.

About Author