Η ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ Η ΚΑΚΙΑ – Tα οκτακόσια πουλιά

0

Η ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ Η ΚΑΚΙΑ

Tα οκτακόσια πουλιά

Αρετή– Υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι σού λένε ότι δεν υπάρχει αντικειμενική δικαιοσύνη.

Ούτε αντικειμενικό «καλό». Και ότι το καλό είναι υποκειμενικό. Άλλο για σένα, άλλο για

μένα. Άλλο για το δήμαρχο της πόλης, άλλο για εμένα. Άλλο το δίκαιο του δικαστή και άλλο

το δίκαιο του κλέφτη. Οπότε εκεί δεν καταλήγουμε πουθενά. Δηλαδή, μ΄αυτή τη λογική και

μόνο, η έννοια πχ της δικαιοσύνης αναιρείται·είναι αντίφαση. Δηλαδή όταν λες ότι το

δίκαιο είναι αυτό κι εγώ σού λέω ότι είναι το αρνητικό από αυτό, άρα, πχ δεν υπάρχει

δικαιοσύνη. Και τότε, είναι ζούγκλα.

Κάκια –Ε, όχι ακριβώς ! Δεν μπορούμε όλα, και τα παράλογα να τα δεχτούμε σαν λογικά ! Ο

Σωκράτης δεν έδινε εκατό έννοιες στην λέξη «αρετή».

Αρετή –Εκεί, χρειάζεται τότε, η φιλοσοφία. Εκεί, είναι, η ανωτερότητα του μυαλού, του

ανθρώπου.

Κάκια-Μού θυμίζεις κάποια φορά, όπου υπήρχε ένας διάλογος με έναν καλό φίλο και

εμένα. Του έλεγα, ότι εάν υποθέσομε ότι είναι ένας γονιός, και έχει δύο παιδιά, και μόνον

το ένα από τα δύο έχει πάρει μια κληρονομιά από έναν θείο, ενώ το άλλο όχι. Τότε λοιπόν,

οι γονείς, θα πρέπει να δώσουν περισσότερη περιουσία στο άλλο παιδί, ώστε να έχουν

παρόμοια ποσότητα περιουσίας τα δύο παιδιά, για να μην ζηλεύουν το ένα το άλλο.Και

μού απάντησε ο φίλος «αυτή είναι η δικαιοσύνη του Θεού, αλλά οι άνθρωποι δεν την

έχουν αυτήν τη δικαιοσύνη».

Αρετή –Ναι, είναι του Θεού η δικαιοσύνη. Γιατί, Θεός ξέρεις ποιος είναι; Ο Λόγος. Η σκέψη,

είναι ο θεός. Η λογική. Όχι όπως την εννοούν στο δημοτικό σχολείο… Ο λόγος. Η σκέψη του

ανθρώπου. Η οποία είναι ταυτόσιμη με τη δικαιοσύνη. Δηλαδή, δίκαιο και λόγος, πάνε

μαζί, είναι ένα. Κι αυτό υπάρχει στο σύμπαν, έξω από τον άνθρωπο Αυτό, είναι ο θεός.

Υπάρχει πραγματικά !Ο άνθρωπος είναι ένα πράγμα φθαρτό, που ζει. Κι είναι μια σακκούλα

με κόκκαλα όταν πεθάνει. Γιατί, μπορεί να πεθάνει τριών χρονών, δώδεκα χρονών,

εικοσιπέντε, εκατό. Μία σακκούλα κόκκαλα, τίποτα δεν είναι ένας άνθρωπος. Όμως και οι

αριθμοί, και η φυσική, και η δικαιοσύνη, υπάρχουν έξω από τον άνθρωπο –αυτό το

αρνείται ο Σ. ο φίλος μου με τον οποίο πάω και συζητάμε- τα πράγματα που υπάρχουν,

είναι έξω από τους ανθρώπους. Ο άνθρωπος νομίζει ότι είναι το κυρίαρχο όν. Και το κέντρο

του κόσμου. Κι είναι μια πορδή μες στην αιωνιότητα. Τίποτα δεν είναι. Για να μην σού πω

ότι είναι πιο ατελής κι απ΄την γάτα. Μπορεί η γάτα νάναι πιο σοφή.

Κάκια –Είναι ! Πιο συναισθηματικά πλάσματα, και εφόσον το συναίσθημα είναι που

διαταράσσεται κατ αρχήν και μετά η λογική, όπως λέει ο Άντλερ για τους ψυχικά-

διανοητικά– όπως θες πες τους –ασθενείς άρα, είναι όντως πιο ακέραια πλάσματα τα ζώα

από εμάς. Μην ξεχνάμε, και τον Φρόυντ, που είπε ότι τα ζώα δεν είναι διχασμένες

προσωπικότητες όπως είναι οι άνθρωποι…

Αρετή – Εμένα μού φαίνονται πιο λογικά, όχι μόνον πιο συναισθηματικά.

Κάκια – Πακέτο πάει το συναίσθημα με τη λογική, μην ανησυχείς. Είναι λιγώτερο

διαταραγμένα από τον άνθρωπο. Επειδή είναι πιο ολοκληρωμένα συναισθηματικά, γι αυτό

έχουν και πιο άψογη λογική.

Αρετή – Ξαναλέω, ότι δεν ξέρω αν είναι πιο συναισθηματικά. Εγώ νομίζω ότι είναι πιο

λογικά, τα ζώα. Γιατί, δεν κάνουνε μαλακίες, που κάνει ο άνθρωπος

Κάκια – Παρένθεση εδώ, και οι τρελοί, τέτοιες υπέροχες υπάρξεις, πάνε και τις

σκοτώνουνε. Προ εβδομάδων άκουσα, ότι πιά υπάρχει εισαγγελέας ζώων, στην Ελλάδα.

Αρετή – Πολύ χαίρομαι.

Κάκια – Και θάχαμε χιλιάδες πράγματα να πούμε για τον άνθρωπο σε σύγκριση με τα ζώα.

Να πούμε ότι εκείνα, όταν κάνουνε μια βλακεία που τους κοστίζει, μετά, προσέχουνε και

δεν την ξανακάνουνε; Να πούμε ότι εδώ, οι Έλληνες, έτοιμοι είναι να πάνε πάλι να

ψηφίσουνε νδ, να ψηφίσουνε τον κυριάκο, ένα κόμμα που … τόσες δεκαετίες εναλλάξ με

τους άλλους ανεκδιήγητους του πασόκ, έφεραν την Ελλάδα… σε κώμα;;; Κι όμως, λένε (που

δυσκολεύομαι να το πιστέψω και υποψιάζομαι ότι είναι προπαγάνδα, πληρώνει ο κυριάκος

και του βγάζουνε τεχνητά αποτελέσματα γκάλοπ, κι ας είναι και πανεπιστημιακά, το ίδιο

πιστεύω…) ότι βγαίνει πρώτος ο κυριάκος.

Αρετή – Τα ζώα, που λες, δεν πάνε να φάνε οκτακόσια πουλιά, τρώνε ένα πουλί και

χορταίνουνε.Ενώ ο άνθρωπος πιάνει και σκοτώνει ογδόντα πουλιά. Έτσι. Για να

φχαριστιέται.

Το περιοδικό δεν συμφωνεί απαραίτητα με τα γραφόμενα από έκαστο αρθρογράφο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση άρθρου ή τμήματος άρθρου χωρίς την αναφορά του ονόματος του περιοδικού και του ονοματεπώνυμου ή ψευδώνυμου του αρθρογράφου.

Share.

About Author